Forum Klan Poznań Strona Główna Klan Poznań
Forum klanu Poznan gry Clash of Clans
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PORADNIK pt. "Co i kiedy ulepszać"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Poznań Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Genonef
Administrator



Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Poznania :)

PostWysłany: Wto 00:59, 17 Lut 2015    Temat postu: PORADNIK pt. "Co i kiedy ulepszać"

Rozwój w grze Clash of Clans można podzielić na dwie, zupełnie różne ścieżki:

Ścieżkę Rozwoju i Ścieżkę Wojny


=================================================

Pierwsza z nich jest ukierunkowana na jak najszybszy rozwój całej osady i ogólnie gracza. W tym wariancie ostatnim budynkiem jaki ulepszamy na każdym etapie jest właśnie TH. Innymi słowy póki możemy coś ulepszyć nie podnosimy poziomu centrum osady. Dzięki temu najdłużej jesteśmy w stanie tanio farmić (niskie koszta wyszukiwania oraz małe kary za różnice w TH) i w rezultacie rozwijamy się najszybciej jak to możliwe.

Dla tej ścieżki rozbudowę kolejnych etapów TH zaczynamy od kopalni (inwestycja która się zwróci), chyba że z góry zakładamy minimum 2-3 godziny farmienia dziennie - wtedy można kopalnie zostawić na okres mniejszej aktywności w grze. Wyjątkiem są wiertła Dark Eliksiru A następnie staramy się tak priorytet ustalić w rozbudowie:

Eliksir
0) Wiertła DE
1) Obozy wojska
2) Laboratorium (po jego wybudowaniu powinno do konca gry chodzić 24h/7 - starajmy się zaplanować kolejne ulepszenia i miejmy odłożoną stosowną ilość surowców na nie)
3) kocioł z zaklęciami
4) baraki
5) skarbiec złota
6) dark baraki
7) skarbiec DE (za wyjątkiem pierwszego poziomu który stawiamy od razu po przejściu na TH7)
8 ) murki powyżej 8 poziomu

Złoto
0) Clan Castle
1) Elixir Storage
2) Inferno Tower
3) X-Bow
4) Wizard tower
5) Mortar
6) Air Defense
7) Archer Tower
8 ) Cannon
9) Hidden Tesla
10) Pułapki
11) Murki

Są to ogólne wytyczne i oczywiście można te kolejność dopasować do realnie posiadanych surowców. Tak czy owak zanim przejdziemy do kolejnego poziomu TH należy wszystkie budynki maksymalnie ulepszyć. W miarę możliwości wskazane jest również rozbudowanie murków do maksymalnego poziomu dla danego TH. Osobną kwestią jest sprawa ulepszania wojska.

Wojsko:

Jak już wyżej wspomniałem laboratorium powinno chodzić non-stop - przestój dłuższy niż 12 godzin jest karygodny. Kolejność ulepszanych jednostek powinna wyglądać następująco:

1)Goblin
2)Łuki
3)Wall Breakery
4)Giganty
5)Wizzy
6)Smoki
7)Anioły
8 )Balony/Pekki
9)Barbariany

Mimo iż wydawać by się mogło że barbarzyńcy do niczego w grze się nie przydają i nie warto ich w ogóle ulepszać to trzeba pamiętać iż nasz król w ramach swojej super zdolności spawnuje tych patałachów i pojawiają się oni na levelu takim jaki mamy opracowany.

Jeżeli zaś chodzi o jednostki za DE to kolejność uzależnił bym od poziomu TH:
TH7:
    1) Król

TH8:
    1) Król na 5 poziom
    2) Hogi na 4 poziom
    3) Król na 10 poziom
    4) Golem

TH9:
    1) Królowa na 5 poziom
    2) Golem na 4 poziom
    3) Królowa na 10 poziom
    4) Lava na 2 Poziom
    5) Miniony na 5 poziom

TH10: cała reszta Wink

=================================================
=================================================
Druga ścieżka nazwana przez mnie ścieżką wojny jest nastawiona na odnoszenie sukcesów na wojnie. Nasza baza ma być relatywnie trudna do zdobycia a my sami mamy mieć przewagę taktyczną w ataku na przeciwnikami o tym samym poziomie. Oznacza to niestety ogólne spowolnienie rozwoju, a z cała pewnością jego utrudnienie.

W przeciwieństwie do poprzedniej drogi, tutaj skupiamy się na rozwoju ofensywy. Do tego wybieramy sobie zawczasu jedną, a najlepiej dwie taktyki którymi chcemy atakować i idzie nam to najlepiej (najlepiej jedną taktykę ziemią, a drugą powietrze, np. GoWiPe + LavaLoonion) i rozwijamy NAJPIERW jednostki które wchodzą w ich skład (poza powiedzmy goblinami, gigami, WB i łukami bo czymś trzeba farmić ).

W rozbudowie wioski koncentrujemy się na ilości budynków bardziej niż ich poziomie. Relatywnie szybko przechodzimy na wyższe poziomy TH (praktycznie w momencie kiedy osiągniemy maksymalny poziom obozów wojska, zaklęć oraz wybudujemy każdy element obrony na poziom nie gorszy niż maks dla TH o 2 poziomy niżej).

Reasumując w tej drodze rozwoju ograniczamy do minimum rozwój obrony jak najszybciej dążąc do TH10. Ma to następujące zalety:
    1) Dużo budynków - więcej bazy trzeba zniszczyć aby uzyskać na nas 50% oraz dodatkowo więcej budynków jednocześnie może ostrzeliwywać wroga
    2) Łatwiej ustawić wioskę niepozwalającą na wywabienie CC (to wynika z pkt1)
    3) Mniejszym kosztem posiadamy większą siłę ognia w porównaniu do graczy maksujących swoje wioski na każdym levelu TH (takie inferno tower jest nie do przejścia dla wojska z TH8)
    4) Posiadamy więcej o 20-40 własnych oraz 5-10 w CC jednostek względem graczy na tym samym poziomie idących ścieżką rozwoju.
    5) Posiadamy 1-2 czary więcej oraz dostęp do silniejszych czarów niż nasi rówieśnicy z pierwszej ścieżki
    6) Dodatkowa przewaga psychologiczna


Trzeba jednak pamiętać iż jest to trudna ścieżka gdyż rozwój tą drogą jest znacząco utrudniony i wymaga praktycznie ciągłego grania aby rozwijać się na równi z graczami pierwszej drogi rozwoju którzy graja po 2-3 godzinny dziennie. Coś za coś niestety.

=================================================


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Genonef dnia Wto 01:01, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
69ZBOCZUCH69
MOD



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czarnobyl

PostWysłany: Śro 23:42, 18 Lis 2015    Temat postu:

Gieniu hogi są niezwykle ważne bo nimi prawie każde th 8 zjedziesz (słowa Lolka ale siedze w AK i widze ze ma rację) więc zbiornik DE powinien być na 3 miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Genonef
Administrator



Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Poznania :)

PostWysłany: Śro 23:48, 18 Lis 2015    Temat postu:

Jak ktoś się opierdziela z robieniem budynków to faktycznie Razz ja zakładam że boby caly czas robia (min. 4 trzeba mieć) wtedy zanim zrobi się za mało miejsca na ropę aby ulepszać hogi, już dawno zbiornik (i wszystko przed nim na liście) będzie ulepszone Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
69ZBOCZUCH69
MOD



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czarnobyl

PostWysłany: Czw 11:52, 19 Lis 2015    Temat postu:

Ale moje boby nie mają ani min wytchnienia a jednak zbiornika DE jeszcze nie mam a tu już 19k darka jest. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 69ZBOCZUCH69 dnia Czw 21:13, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyberlolek131
Co-Leader



Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań

PostWysłany: Czw 02:00, 07 Sty 2016    Temat postu:

zrobiłbym małe odświeżenie tematu i uaktualnienie bo się ciutkę pozmieniało Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
69ZBOCZUCH69
MOD



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czarnobyl

PostWysłany: Pon 18:40, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Popieram

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Poznań Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin