 |
Klan Poznań Forum klanu Poznan gry Clash of Clans
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyberlolek131
Co-Leader
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań
|
Wysłany: Pią 22:41, 20 Lis 2015 Temat postu: PORADNIK pt. "Jak spalić konkretny lvl TH na 100%" |
|
|
Wielu z was się pewnie zastanawia jak podczas wojny spalić przeciwnika z tym samym (lub czasem wyższym) lvlem TH? Ten poradnik rozwieje wasze wszelkie wątpliwości i pytania. Dzięki niemu każdy gracz, nawet z małym doświadczeniem będzie w stanie na spokojnie palić praktycznie każdą równą swojej wioskę (a czasem i nawet ciutkę lepszą przy odrobinie sprytu, kiedy nabierze ogrania)
A więc po kilku zdaniach wstępu, czas na konkrety.
Taktyki niżej opisane przedstawiają założenie, że gracz posiada ten sam poziom TH oraz maksymalnie rozwinięte wojsko !!!
Przed rozpoczęciem czytania, należy BEZWZGLĘDNIE zapoznać się z tematem jak wyciągać i ubijać wrogie CC - link macie TUTAJ
KOLEJNOŚĆ PODANYCH NIŻEJ TAKTYK (W PRZYPADKU KILKU DO WYBORU) JEST LOSOWA !!! TE KTÓRE SĄ NAJBARDZIEJ POLECANE, POSIADAJĄ STOSOWNY KOMENTARZ/ODNOŚNIK ~~co nie znaczy że te nie polecane są złe, po prostu wymagają większego doświadczenia i wprawy w atakach
TH1 i TH2 nie wzięto pod uwagę, ponieważ w samym samouczku podnosimy TH do lvlu 2, a żeby mieć surowce na obudowe CC musimy mieć TH3
1. TH3 (rzadko występuje) (AC=60/70 - dokładnie nie pamiętam)
Wojsko: 40 łuków (lub więcej jeśli jest większa pojemność AC), 4 grube + hogi/balony w CC
Taktyka: bardzo prosty atak, po wyciągnięciu i ubiciu CC wroga, rzucamy grubego/łuka w zasięg obrony żeby odwrócić chwilowo uwagę, za grubymi puszczamy hogi z CC na rozwalenie całej obrony, a następnie łuki szeroko po boku z którego atakujemy
2. TH4 (AC=80)[/b]
Wojsko: 45 łuków, 5 grubych, 5 walli (jeśli walle zbędne to zamiast nich więcej łuków) + hogi w CC
Taktyka: Po ubiciu CC, najpierw grube na obrone (najlepiej żeby jak najszybciej starały się ubić mortar bo jest zabójczy dla hogów), za nimi walle, żeby szybciej wlazły w środek bazy (jak obrona zacznie walić w grube - nie wcześniej !!!), potem hogasy z CC i na koniec łuki (szeroko z jednej strony lub dookoła obstawiając każdy budynek, zwłaszcza te w rogach mapki !!!)
3. TH5 (AC=135)
Wojsko: 7 grubych, 5 walli, 50 łuków, 40 goblinów, 1 piorun + hogi w CC
Taktyka: Po ubiciu CC, rzucamy grube w 2 grupach (jedna grupa na mortar, jedna na wizard tower (jeśli mortar jest w środku i ciężko się do niego dostać, lub odybwa budynki są w głębi bazy, to rzucamy grupy na łatwo dostępne budynki obrony które zazwyczaj są gdzieś z brzegu, najlepiej jak będą to archer towery), za nimi oczywiście walle (żeby się grubcie nie męczyły z murkiem), następnie hogi z CC (najlepiej za grubymi w które wali obrona = hogi dłużej pożyją i więcej ubiją xD), wspomagamy się jedynym dostępnym czarem czyli piorunem (najlepiej go zużyć na uszkodzenie mortara), a potem analogicznie łuki i gobliny (gobliny rzucamy tak, żeby każda kopalnia była obstawiona paroma sztukami)
4. TH6 (AC=135)
Wojsko:
a) sposób 1 - 20 balonów (min. level 3 inaczej dupa), 1 gruby, 30 łuków + 2 heale + hogi w CC
b) sposób 2 - 9 grubych, 5 walli, 40 łuków, 40 gobów, + 2 heale + hogi/balony w CC
c) sposób 3 - 2 anioły, 15 grubych, 32 łuki + anioł i łuki/hogi/balony w CC + 2 heale
Taktyka:
sposób a) - Po ubiciu CC rzucamy hogi tak by jak najszybciej ubiły air defense (wspomagamy się healem żeby przetrwały jak najdłużej, można też rzucić parę łuków lub balona do odciagnięcia uwagi obrony) jak AD padnie to rzucamy LINIOWO (nie w jednej kupie, tylko po szerokości całego boku bazy) balony lub w kilku grupach z każdej strony (tutaj ważne by stosunkowo szybko ubić WT bo jest zabójcze dla balonów), wspomagając się drugim healem (najlepiej właśnie jak balony atakują WT) a potem to już wiadomo, łuki na dobicie budynków na około wioski
Każdy się tu teraz zapyta a co z tym grubym?? Ano tu odsyłam znów do tematu wyciągania CC bo po to on tu był przeznaczony ale to zależy jak wróg ma umiejscowione CC, itd. sytuacja może być bardzo dynamiczna więc czasami wystarczy łuk do wyciągnięcia cc i wtedy grubego przeznaczamy na wabika jako pomoc hogom bądźmy kreatywni, włączmy logiczne myślenie i na spokojnie przeanalizujmy wioskę wroga, nie bójmy się tego
sposób b) - wersja dla bardziej zaawansowanych graczy, po ubiciu CC rzucamy grube (możliwie najbliżej WT i mortara), za nimi walle i hogi (wspomagamy się healem) potem łuki troszkę szerzej a jak wyczyścimy jedną stronę to gobami dookoła szybko kopalnie (jak ktoś jest szybki to może gobami niszcząc kopalnie robić za wabiki ale to trzeba być dobrym wtedy grube mogą na spokojnie ubijać te obronę (drugi heal rzucamy tam gdzie będzie potrzeba ale raczej będzie na kolejne przedłużenie życia hogom lub grubym)
sposób c) - po ubiciu CC rzucamy grube w miejscu gdzie mają najbliżej centrum wioski lub w miejscu z którego mają jak najmniejszą ilość murów do pokonania po drodze, żeby przejść przez bazę, za nimi rzucamy hogi (w takim miejscu, żeby jak najszybciej ubiły AD), jak AD padnie to wypuszczamy anioły za grubymi a łuki za aniołami żeby czyściły do końca stronę od której zaczęliśmy atak, heale używamy gdzie potrzeba ale lepiej leczyć nimi grube niż anioły
(jeśli mamy balony w CC, wtedy trzeba grubymi lub łukami ubić jak najszybciej AD, potem rzucamy anioły na grube i balony za grubymi)
5. TH7 (AC=200)
Wojsko: 1 gruby, 15 luków, 8 smoków, Barbarian King + smok w CC + 3 pioruny
Taktyka: po ubiciu CC, ubijamy piorunami najmocniejsze AD (o najwyższym lvlu, jeśli obydwa są równe to te które jest trudniejsze do ubicia = jest otoczone budynkami które mają dużo HP i długo się ubija czyli np. skarbce, cc, TH; lub jest głębiej schowane w wiosce i może uprzykrzyć życie pod koniec ataku), następnie rzucamy smoki LINIOWO z tzw. "wiatrem" (czyli nie w tę stronę którą dmucha Air Sweeper - wiadomo, po co lecieć "pod wiatr" jak można szybko ubić AS atakując od jego "pleców" i szybko zneutralizować problem) od jednego boku bądź narożnika bazy, koniecznie zostawiając sobie 2 smoki (tego z CC i jednego ze swoich) owe smoki rzucamy chwilę później w zależności jak rozejdą się smoki i gdzie będzie bardziej potrzebne wsparcie (bądź rzucimy je tak żeby ładnie poleciały w środek jak reszta będzie czyścić boki), króla wykorzystujemy albo do pomocy przy ubiciu CC wroga [warto wtedy włączyć jego ability] lub przy oczyszczaniu wioski (tutaj należy zwrócić uwagę na budynki w rogach, najlepiej je obstawić po 1 łuku zanim rzucimy smoki lub tuż po ich rzuceniu)
6. TH8 (AC=200)
Wojsko:
sposób a) - tutaj misza wpisz ile woja do ataku rudymi
sposób b) - 1 gruby, 20 łuków, 34 hogi, Barbarian King + 3 heale + 1 trutka (poison spell) ~~POLECANE
sposób c) - 9 smoków, 15 łuków i grubas/hog + 2 pioruny lev5 + rage + trzęsienie ziemi. Do CC bierzemy balony max lvl i trutkę max lvl ~~POLECANE
sposób d) - Atak typu MISZ-MASZ (pół smoki, pół hogi) - misza wpisz ile bo nie patrzyłem jakie tam karvi stosuje ilości
Taktyka:
sposób a) - po ubiciu CC wroga misza napisze taktyke bo ja jej nie używałem więc się nie znam
sposób b) - po ubiciu CC wroga, rzucamy hogi (w 1 lub 2 grupach) na obronę (nie ma to większego znaczenia na jaki budynek, ważne aby w miarę szybko ubić mortary i wybrać taką stronę gdzie jest najmniejsze prawdopodobieństwo pułapek, zwłaszcza giant bomby i nie ma króla) po czym rzucamy heale w miejsca gdzie jesteśmy pewni że są w/w bomby lub gdzie zajdzie potrzeba, pamiętając że hogom bardzo utrudnia życie król oraz szkielety z pułapek (można na nie wykorzystać trutkę, jeśli ubiliśmy CC bez jej pomocy)
sposób c) - Staramy się zawsze zacząć atak tak, by atakować "z wiatrem" (czyli na plecy Air Sweepera). Rzucamy pioruny i EQ na AD będące w polu rażenia AS (jeśli takiego nie ma wybieramy albo te które jest NAJDALEJ od strony którą atakujemy, albo NAJMOCNIEJSZE), jeśli to możliwe robimy to kiedy słabsze wojsko z cc przechodzi obok ubijanego AD. To co zostało z CC wroga (zwykle smok) ubijamy swoimi 2-3 smokami (wspomagamy się trutką co przyspieszy sprawę)
Reszta rajdu zwykle dzieje się już sama
Łuki rozstawiamy na ew. budynki w narożnikach albo na koniec aby pomóc sprzątać
sposób d) - niech karvi to opisze i najwyżej misza przekleisz albo napiszesz mi na priv FB a ja to powklejam
7. TH9 (AC=220)
Co do TH9 - Podstawą (BEZWZGLĘDNĄ) sukcesów na wojnie jako TH9 (i analogicznie TH10) jest posiadanie mocnej parki, zwłaszcza AQ. Można śmiało powiedzieć że AQ na 20 levelu (w sensie AQ Walk z królową na min. 20 lvlu) + max wojo dla th9 Lavaloon/GoHo jest w stanie zrobić każde TH9 na 3 gwiazdki (choć nie jest to już tak łatwe i uniwersalne jak na wcześniejszych TH). Nie ma jednak uniwersalnej metody.
Zatrzymamy się na chwilę przy "AQ Walk" bo to klucz w atakach 2 fazowych jak i w większości normalnych ataków, więc warto ten element wcześniej opanować przynajmniej w stopniu dobrym - AQ Walk polega na rzuceniu Królowej, a bezpośrednio za nią min. 4 anioły (oczywiście na 4 lvlu), wówczas, ów Heros jest pod ciągłym leczeniem i w praktyce to on rozwala nam większość bazy, czy też kluczowe sektory do wygrania ataku (należy zwrócić uwagę na AD, żeby nam nie ubiły za szybko bądź przypadkowo aniołów); z reguły AQ wytrzymuje pod leczeniem ostrzał z 3 budynków naraz, w razie gdyby dostała się pod grubszy ostrzał gdzie leczenie by nie nadążało, można się wspomóc poprzez rzucenie Rage tak by obejmował AQ i anioły (ale przede wszystkim anioły) lub włączenie Ability Herosa co da jej chwilę na odsapnięcie a aniołom czas na podleczenie myślę że to tyle w temacie AQ Walk, więc przechodzimy dalej
Prostsze wioski TH9 (albo kiepsko ułożone, czyli AD szeroko rozstawione, AQ na brzegu wioski, itd., itp.) da się zrobic na 3 gwiazdki bez parki zwykłym PentaLoon - czyli 4+1 lavy i 15-16 balonów + skład do ubicia wrogiego CC. (ISTOTNA UWAGA: przy takim ataku, liczba balonów która wydaje się za mała, wcale taka nie jest, ponieważ 2 balony rozwalą wszystko na 1 zrzut/atak, więc np. nie warto puszczać 3 balonów na AT)
Jednak najsolidniejszą opcją na 3 gwiazdki powyżej th8 są ataki 2 fazowe, gdzie pierwsza faza polega na pozbyciu się wrogiego CC, AQ oraz przy ataku balonami 1/2 AD(+ opcjonalnie AS) lub przy ataku hogami rozbrojenie 1-2 miejsc z potencjalna DGB.
Pierwsza faza może składać się albo z 1 (rzadziej 2) golema, kilku wizzów i parki lub AQ i 4 aniołów (tzw. AQ Walk) + kilka WB.
Tak czy owak takich ataków nie da się wykuć na pamięć. Każdą wioskę TH9/10 trzeba traktować indywidualnie planując atak i dobrać odpowiednią opcję gdyż jak na wstępie napisałem dla TH9 (i 10) nie ma uniwersalnej metody na 3 gwiazdki.
MISZA OPISZ TU ATAK GOHO PROSZĘ (przyznaje się bez bicia, że juz zapomniałem jak to działa a nie chce zjebać)
Zalecane Taktyki:
a) Valkirie + AQ Walk (rude min. lvl 4, AQ Walk ma sens od min. 10 lvlu dla bardziej doświadczonych graczy, ogólnie zalecany min. 15 lvl AQ; w wariancie bez AQ Walk również się sprawdzają ale to już taktyki dobierane indywidualnie na czacie gry) ~~POLECANE
b) PentaLoon oraz Shattered LaLoon (balony tylko i wyłącznie lvl 6, lavy zalecane lvl 2) ~~POLECANE
c) GoHo (golem lvl 4, hogi lvl 5)
d) Hybryda - Smoki (lvl 4) + Lavy i Balony (lvl j/w) (dla doświadczonych graczy)
Umieściłem nazwy taktyk po to żebyście mogli je znaleźć łatwo na YouTube - jeśli tutaj jest to nie zrozumiale wytłumaczone
8. TH10 i TH11 (AC=240)
Tutaj nie będę podawał taktyk bo przy takich wioskach na dzień dzisiejszy podchodzi się bardzo indywidualnie i nie ma "pewniaków" do zrobienia dobrego wyniku przekonacie się o tym sami "w praniu"
Tyle z mojej strony, dziękuje za uwagę, ewentualne błędy proszę pisać, postaram się poprawić Mam nadzieję że komuś to się przyda i wyciągnie wiele z tego poradnika
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez cyberlolek131 dnia Sob 00:15, 10 Gru 2016, w całości zmieniany 16 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyberlolek131
Co-Leader
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań
|
Wysłany: Czw 17:21, 08 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
usuwam wszystkie posty pod tematem ponieważ wniosłem te poprawki do poradnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 14:06, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pierwszy mój post skasowałem - jak spojrzałem na ten poradnik swieżym okiem, to jednak jest przydatny, pomimo, że jest częściowym powtórzeniem tego co ja napisałem. Choć nadal uważam, że powinen być 1 poradnik.
Od TH8 jest gorzej, musisz poprawić - w ogóle przed publikacją powinieneś to dać do dyskusji między nami, by w kanale otwartym pojawiło się coś w miarę dopracowanego.
Link do artykułu o wyciąganiu CC daj przed wszystko, bo ginie jeśli ktoś startuje czytanie od np. TH6 (bo ma TH6 więc po co mu wiedza z przedziału TH1-TH5).
Dodatkowe uwagi poniżej.
TH8:
- brak info o małych czarach (co do CC, co własnego)
- NIE dla GoWiPe! Tyle padło już na temat pekki... wywal
- brak taktyki z rudymi (2lvl) - nie mniej skutecznej od GoWiPe, a przynajmniej przyszłościowej
- KOLEJNOŚĆ ataków jest ważna - np. teraz sugerujesz, że GoWiPe w TH8 jest najlepsze, a w ogóle go nie powinno być
- atak smokami - już mega dawno nie widziałem takiego składu jak dajesz (jest trochę przestarzały), balony z CC na 7 lvl robią robotę, 8 własnych balonów bez wspomnienia, że minimum na 5 lvl też jest błędem (2 dodatkowe smoki 3 lvl to dużo lepszy skład niż 8 balonów lvl 4, szczególnie w dobie ataków 2x piorun + EQ), czy na pewno warto poświęcić smoka by wyciągnąć CC (skoro jest trutka do dyspozycji)? Ja twierdze, że nie
- brak info o taktyce mieszanej (np. to co robi karvi) - pół smoki/hogi - mega fajne, w niektórych bazach - tu też nie ma uniwersalnej metody (jak wspominasz potem w TH9 i TH10), co więcej kombinowane ataki, to jednak zwiększają szansę na 3* (znów przykład karviego), ale być może jest to coś bardziej dla doświadczonego gracza
TH9 (bardzo pobieżnie opisałeś):
- PantaLoon i GoHo - to poprawne nazwy tych taktyk (istotne, jakby ktoś szukał na YT)
- piszesz o Shattered Laloon ale nie wspominasz nazwy strategii (na YT nie znajdą...)
- brak info o złotej zasadzie atakowania balonami (2 balony rozwalą wszystko na 1 zrzut/atak, więc np. nie warto puszczać 3 balonów na AT) - ważne bo to uzasadnia branie małej ilości balonów w PantaLoon
- "kiepsko ułożone wioski", to można pewnie gigami i wizzami zrobić napisz, że chodzi o szerokie rozstawienie AD, AQ na brzegach...
- brak info o zagrożeniach w ataku balonami (wroga AQ i CC)
- "Można śmiało powiedzieć że AQ na 20 levelu + max dla th9 Lavaloon/GoHo jest w stanie zrobić każde TH9 na 3 gwiazdki" - brakuje uszczegółowienia, że chodzi o AQ walk z AQ na 20 lvl - bo chyba to miałeś na myśli
- GENERALNIE za mało o AQ Walk - a to mega istotne na TH9, by to opanować
- tylko wspominasz o valkiriach - brak info np. że przydatne od 4 lvl
- valkirie w wariancie bez AQ walk też się sprawdzają
- GoHo - brak info co i jak (a to inne użycie hogów niż na TH8)
- "Hybryda" - atak smokami (lvl 4 wymagany) bez dobrze rozegranego AQ Walk nie mają racji bytu (oczywiście pomijam wioski upośledzone, bo dawanie takich za przykład jest bez sensu), więc jeśli jakaś hybryda, to smoki (może 1x lawa) + AQ Walk
- znów KOLEJNOŚĆ ataków - najlepsze taktyki są z balonami (bo większość ustawia wioski przeciw rudym... które na 4lvl pewnie są najmocniejszą bronią TH9), rude (4lvl), GoHo, smoki
TH10/TH11 - wywal
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyberlolek131
Co-Leader
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań
|
Wysłany: Pią 16:14, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Opisy niektóre przy th8/th9 były kopiowane z wypowiedzi Genia wiec tez mogą zwierać błędy, ten poradnik akurat powstał bardzo dawno temu jednakże chciałem go troszke zaktualizować jeśli masz takie uwagi to tez możesz sam wyedytować ten post i poprawic to i owo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 16:19, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To może jednak wzbogacimy ten mój poradnik? Żeby jednak nie było rozdwojenia, im mniej artykułów tym chyba lepiej?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyberlolek131
Co-Leader
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań
|
Wysłany: Pią 16:54, 09 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
możemy je połączyć nie będzie misz-maszu będzie poradnik jak palić wiochy na cw i jak rozwijać swoją wioskę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyberlolek131
Co-Leader
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodzisk Wlkp./Poznań
|
Wysłany: Nie 17:00, 25 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
misza nadal nie poprawiłeś poradnika a on tylko czeka na wklejenie do działu chciałbym żeby ta młodzież mogła się już z niego edukować także proszę po raz któryś, dokończ dzieła co to się wrzuci na szersze grono odbiorców
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|