Forum Klan Poznań Strona Główna Klan Poznań
Forum klanu Poznan gry Clash of Clans
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PORADNIK pt. "Wyciąganie wojska z CC"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Poznań Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Genonef
Administrator



Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Poznania :)

PostWysłany: Nie 16:26, 15 Lut 2015    Temat postu: PORADNIK pt. "Wyciąganie wojska z CC"

Opisze tutaj różne scenariusze wyciągania CC w zależności od jego lokalizacji.

Przykład nr 1
CC banalne do wyjęcia

W takim przypadku wystarczą zwykle 3-4 łuki postawione w obrębie CC poza zasięgiem obrony aby całą zawartość zamku wyciągnąć. Można użyć również jednego giganta. kiedy już mamy pewność ze wszystko z CC wyszło (można policzyć albo obserwować czy przestają wychodzić) to dajemy kolejnego łuka w narożniku mapy aby wywabić poza zasięg obrony wojsko przeciwnika. Jak tylko wyjdą poza zasięg obrony możemy otoczyć ich szeroko rozstawionymi łukami i 1-2 wizzami. Właściwy atak zaczynamy dopiero jak mamy pewność że wszystkie jednostki z CC wroga zginą. Opcjonalnie przy ataku smokami można wrogie wojsko poszczuć 2-3 jaszczurkami zwłaszcza jeżeli pasuje nam to logistycznie pod względem bliskości AD dla smoków.

Przykład nr 2:
CC w centrum, trudniejsze do wywabienia.

W tym przypadku CC wywabiamy używając 2. gigantów. Należy puścic je tak aby weszły w zasięg CC nie narażajac się na wdepnięcie w pułapki i możliwie ograniczając ostrzał obszarowej obrony - na zdjęciu powyżej dobrym miejscem było by wypuszczenie gigantów między dwoma środkowymi kopalniami eliksiru. Dalsze postępowanie jak w pierwszym przykładzie - wywabiamy wojsko daleko za mury i eksterminujemy.

Przykład nr 3
CC w centrum otoczone murami niepozwalajacymi gigantom wywabic CC

Przykład tak naprawdę dużo nie różni się od nr 2 z tym że zamiast gigantów używamy 2-5 hogów. Świnki przeskoczą murek i wywabią wojsko z CC przy okazji niszcząc 1-2 obiekty obronne. Trzeba jednak uważać gdyż przeciwnik może mieć ukrytą tesle która odciągnie hogi od miejsca w które miały pobiec albo zatrzyma je zanim wejdą w zasięg CC!

Przykład nr 4:
CC niewyciągalne bez użycia znaczących ilości wojska.

Taki przypadek jest najtrudniejszy (choć wiąże się z kilkoma wadami, zwłaszcza w TH9/Cool. W wiosce na zdjęciu aby zacząć wywabiać wojsko z CC trzeba by zniszczyć przynajmniej 10-15% wioski jednostkami naziemnymi. W większości takich przypadków nie opłaca się wojska wyciągać i raczej planuję się rozprawienie z nim w środku bazy wspomagając się czarami leczącymi i szału.

W każdym z powyższych przypadków do wyciągnięcia wrogiego wojska można użyć również balonów - trzeba jednak tak dobrać miejsce zrzutu aby nie wleciały w zasięg AD. Czasami jest to nawet preferowany sposób wywabienia cc gdy część obrony wroga jest poza zasięgiem jakiegokolwiek ataku raniącego balony (np. mortar w otoczeniu jedynie armat).

Opcjonalnie dla przypadków 3 i 4 można rozważyć użycie mini ataku Lavaloon (Lava + 6-8 balonów) zniszczą one sporo obrony i na pewno wyciągną całe CC i przy odrobinie szczęścia również je zdziesiątkują (balony wybuchają jak spadną na ziemie)


Kilka dodatkowych kluczowych porad:
1) do zabicia CC nigdy nie poświęcamy króla i królowej (za wyjątkiem kilku bardzo specyficznych taktyk ataków gdzie pozbycie się wojska z CC to jedno z ich zadań jak Hybrydowy atak GoRoLavaloonion)
2) jeżeli uda ci się zebrać wojsko wroga w ładną kupkę to warto użyć 1 balon aby sami się unicestwili. Wybuch balonu przeżyją tylko wizzy na 6 levelu.
3) jeżeli nie posiadasz jeszcze dostępu do zaklęć leczących to warto użyć jedyny dostępny czar błyskawicy na wojsko z CC wroga.
4) Jeżeli we wrogim CC siedzi wiedźma to czekamy az zostanie z tyłu ale przed budynkami i wtedy obok niej rzucamy 3-5 łuków



AKTUALIZACJA - Trucizna

Ponieważ jedna z aktualizacj gry wprowadziła nowe czary, a w tym truciznę, należy uwzględnić jej użycie podczas fazy rozprawiania się z CC. Oto kilka uwag na jej temat:

1) Trucizna na 1 levelu zabije każdą jednostkę za wyjątkiem smoka lev4, pekka, golema oraz lavy. Trzeba jednak pozwolić jednostką postać chwile w obszarze jej działania.
2) Używając trutki nie ma zupełnie żadnego sensu wyciągać wojsko poza mury (np. w narożnik jak tradycyjnie się to robi). Truciznę rzucamy na wojsko jak tylko wyjdzie z CC i zatrzyma się w miejscu kiedy obrona rozprawi się z naszymi hogami/gigantami/balonami których użyliśmy do wywabiania. Dopiero jak czar zacznie znikać możemy to co pozostało z wojska wroga wyciągnąć w stronę naszego głównego ataku.
3) Wyjątkiem kiedy nie używamy trucizny na wojsko z cc wroga to obecność lavy lub (rzadko spotykanych) golema/pekki. W pierwszym przypadku trucizne zostawiamy na ubicie małych laviątek kiedy lava wybuchnie a w drugim przypadku używamy trutki na szkielety z pułapek.
4) Czasami może się zdarzyć że nie trafimy trucizną idealnie w grupkę wrogiego wojska - w takiej sytuacji można wojsko to przesunąć rzucając od strony w którą mają się przemieścić łuk/barba w zasięgu obrony wroga Smile

Warto również nadmienić iż wraz z aktualizacją z września 2015 roku Lava nie atakuję jednostek naziemnych także jeżeli chcemy atakować powietrzem możemy zupełnie zignorować faze wyciągania wojska z CC.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Genonef dnia Pon 15:54, 28 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klan Poznań Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin