Genonef
Administrator
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Poznania :)
|
Wysłany: Nie 16:26, 15 Lut 2015 Temat postu: PORADNIK pt. "Wyciąganie wojska z CC" |
|
|
Opisze tutaj różne scenariusze wyciągania CC w zależności od jego lokalizacji.
Przykład nr 1
CC banalne do wyjęcia
W takim przypadku wystarczą zwykle 3-4 łuki postawione w obrębie CC poza zasięgiem obrony aby całą zawartość zamku wyciągnąć. Można użyć również jednego giganta. kiedy już mamy pewność ze wszystko z CC wyszło (można policzyć albo obserwować czy przestają wychodzić) to dajemy kolejnego łuka w narożniku mapy aby wywabić poza zasięg obrony wojsko przeciwnika. Jak tylko wyjdą poza zasięg obrony możemy otoczyć ich szeroko rozstawionymi łukami i 1-2 wizzami. Właściwy atak zaczynamy dopiero jak mamy pewność że wszystkie jednostki z CC wroga zginą. Opcjonalnie przy ataku smokami można wrogie wojsko poszczuć 2-3 jaszczurkami zwłaszcza jeżeli pasuje nam to logistycznie pod względem bliskości AD dla smoków.
Przykład nr 2:
CC w centrum, trudniejsze do wywabienia.
W tym przypadku CC wywabiamy używając 2. gigantów. Należy puścic je tak aby weszły w zasięg CC nie narażajac się na wdepnięcie w pułapki i możliwie ograniczając ostrzał obszarowej obrony - na zdjęciu powyżej dobrym miejscem było by wypuszczenie gigantów między dwoma środkowymi kopalniami eliksiru. Dalsze postępowanie jak w pierwszym przykładzie - wywabiamy wojsko daleko za mury i eksterminujemy.
Przykład nr 3
CC w centrum otoczone murami niepozwalajacymi gigantom wywabic CC
Przykład tak naprawdę dużo nie różni się od nr 2 z tym że zamiast gigantów używamy 2-5 hogów. Świnki przeskoczą murek i wywabią wojsko z CC przy okazji niszcząc 1-2 obiekty obronne. Trzeba jednak uważać gdyż przeciwnik może mieć ukrytą tesle która odciągnie hogi od miejsca w które miały pobiec albo zatrzyma je zanim wejdą w zasięg CC!
Przykład nr 4:
CC niewyciągalne bez użycia znaczących ilości wojska.
Taki przypadek jest najtrudniejszy (choć wiąże się z kilkoma wadami, zwłaszcza w TH9/ . W wiosce na zdjęciu aby zacząć wywabiać wojsko z CC trzeba by zniszczyć przynajmniej 10-15% wioski jednostkami naziemnymi. W większości takich przypadków nie opłaca się wojska wyciągać i raczej planuję się rozprawienie z nim w środku bazy wspomagając się czarami leczącymi i szału.
W każdym z powyższych przypadków do wyciągnięcia wrogiego wojska można użyć również balonów - trzeba jednak tak dobrać miejsce zrzutu aby nie wleciały w zasięg AD. Czasami jest to nawet preferowany sposób wywabienia cc gdy część obrony wroga jest poza zasięgiem jakiegokolwiek ataku raniącego balony (np. mortar w otoczeniu jedynie armat).
Opcjonalnie dla przypadków 3 i 4 można rozważyć użycie mini ataku Lavaloon (Lava + 6-8 balonów) zniszczą one sporo obrony i na pewno wyciągną całe CC i przy odrobinie szczęścia również je zdziesiątkują (balony wybuchają jak spadną na ziemie)
Kilka dodatkowych kluczowych porad:
1) do zabicia CC nigdy nie poświęcamy króla i królowej (za wyjątkiem kilku bardzo specyficznych taktyk ataków gdzie pozbycie się wojska z CC to jedno z ich zadań jak Hybrydowy atak GoRoLavaloonion)
2) jeżeli uda ci się zebrać wojsko wroga w ładną kupkę to warto użyć 1 balon aby sami się unicestwili. Wybuch balonu przeżyją tylko wizzy na 6 levelu.
3) jeżeli nie posiadasz jeszcze dostępu do zaklęć leczących to warto użyć jedyny dostępny czar błyskawicy na wojsko z CC wroga.
4) Jeżeli we wrogim CC siedzi wiedźma to czekamy az zostanie z tyłu ale przed budynkami i wtedy obok niej rzucamy 3-5 łuków
AKTUALIZACJA - Trucizna
Ponieważ jedna z aktualizacj gry wprowadziła nowe czary, a w tym truciznę, należy uwzględnić jej użycie podczas fazy rozprawiania się z CC. Oto kilka uwag na jej temat:
1) Trucizna na 1 levelu zabije każdą jednostkę za wyjątkiem smoka lev4, pekka, golema oraz lavy. Trzeba jednak pozwolić jednostką postać chwile w obszarze jej działania.
2) Używając trutki nie ma zupełnie żadnego sensu wyciągać wojsko poza mury (np. w narożnik jak tradycyjnie się to robi). Truciznę rzucamy na wojsko jak tylko wyjdzie z CC i zatrzyma się w miejscu kiedy obrona rozprawi się z naszymi hogami/gigantami/balonami których użyliśmy do wywabiania. Dopiero jak czar zacznie znikać możemy to co pozostało z wojska wroga wyciągnąć w stronę naszego głównego ataku.
3) Wyjątkiem kiedy nie używamy trucizny na wojsko z cc wroga to obecność lavy lub (rzadko spotykanych) golema/pekki. W pierwszym przypadku trucizne zostawiamy na ubicie małych laviątek kiedy lava wybuchnie a w drugim przypadku używamy trutki na szkielety z pułapek.
4) Czasami może się zdarzyć że nie trafimy trucizną idealnie w grupkę wrogiego wojska - w takiej sytuacji można wojsko to przesunąć rzucając od strony w którą mają się przemieścić łuk/barba w zasięgu obrony wroga
Warto również nadmienić iż wraz z aktualizacją z września 2015 roku Lava nie atakuję jednostek naziemnych także jeżeli chcemy atakować powietrzem możemy zupełnie zignorować faze wyciągania wojska z CC.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Genonef dnia Pon 15:54, 28 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|